گاهی به همراه داشتن یک کیف دوشی زیبا برای ما مضر است! این روزها ما ناچاریم بخش زیادی از وسایل خود را در کیف‌ها با خودمان حمل کنیم و به این طرف و آن طرف ببریم. این عادتی است که از همان ابتدای کودکی مجبور به انجام آن بوده ایم. تا به حال هیچ وقت کیف دوشی یا کوله پشتی فرزندتان را بلند کرده‌اید؟ بعضی اوقات از این موضوع که چطور می‌توانند این وزن را تحمل کنند، شگفت زده می‌شویم.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که استفاده از کیف نامناسب و یا استفاده‌ی نامناسب از برخی انواع کیف‌ها، به ستون فقرات آسیب زده و عضلات و اسکلت بدن را دچار مشکلاتی جدی می‌کند.

به عنوان مثال با این که کیف‌های دوشی معمولاً جادار هستند و برداشتن آن‌ها آسان است، اما اگر سنگین باشند و در طول یک پیاده‌روی عادی هم برای مدت زیادی حمل‌شان کنیم تعادل کلی بدن را بر هم می‌زنند.

زمانی که یک کیف دوشی را حمل می‌کنید در واقع وزن اضافی را به یکی از شانه‌های خود تحمیل می‌نمائید. این کار موجب می‌گردد که عضلات یک طرف بدن شما تحت فشار بیش‌تری باشد. این موضوع تعادل بدن را بر هم زده و موجب ایجاد درد در ناحیه‌ی پشت و عضلات می‌گردد.

اگر این کار را برای روزها و ساعات متمادی انجام دهید و ناخودآگاه تنها از یک طرف بدن‌تان استفاده کنید، ماهیچه‌های همان سمت رشد بیش‌تری داشته و از عضلات سمت دیگر بدن بزرگ‌تر می‌شوند. این عارضه دائمی بوده و باز هم تعادل و بالانس بدن را دچار اختلال می‌کند. در نتیجه می‌تواند به ستون فقرات آسیب رسانده و یا گرفتگی عضلانی ایجاد کند.

حمل یک کیف دوشی سنگین، علاوه بر گرفتگی عضلات و آسیب ستون فقرات، مشکلات دیگری از قبیل درد در ناحیه‌ی پشت، قوز گردن، درد در ناحیه‌ی گردن، و سردرد را نیز به همراه دارد.

اگر می‌خواهید از این عوارض اجتناب کنید بهتر است به جای کیف دوشی، کوله پشتی را انتخاب نمائید. کوله پشتی وسیله‌ی خوبی است که به جای این که وزن اضافی را فقط روی یک طرف بدن‌تان متمرکز نماید، آن را روی پشت قرار داده و تعادل بدن را حفظ می‌کند.

گر چه کوله پشتی‌ها معمولاً انتخاب بهتری هستند، اما در صورتی که آن‌ها را هم بیش از اندازه سنگین کنید باز به ستون فقرات شما آسیب وارد می‌کنند. با توجه به این که یک کوله پشتی سنگین ستون مهره‌های شما را رو به عقب می‌کشد، بدن تمایل پیدا می‌کند که این عدم تعادل را جبران نموده و در این حالت ممکن است سنگینی زیاد کوله پشتی موجب شود که ستون فقرات شما به سمت جلو متمایل گردد. این موضوع در طولانی مدت موجب بروز مشکلاتی از قبیل درد پشت و یا حتی عارضه‌ای به نام گوژ پشتی یا به بیان ساده‌تر قوز پشت خواهد شد.

پس بهتر است در هنگام انتخاب کیف مناسب به موارد زیر دقت فرمائید:

  • کیفی را انتخاب کنید که بندهای پهن‌تری داشته باشد تا بتواند وزن اضافی را به خوبی توزیع نماید.

  • کیف دوشی را به طور منظم از یک شانه به شانه‌ی دیگر منتقل کنید.

  • از کیف‌هایی استفاده کنید که دارای بند اضافی بوده و در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • وقتی کیف دوشی یا کوله پشتی سنگین حمل می‌کنید از پوشیدن کفش پاشنه بلند اجتناب نمائید. چون، این نوع کفش هم به بر هم زدن تعادل بدن کمک می‌کند.

با دانستن این نکات، حالا می توانید متناسب با استایل خود، یک کیف زیبا انتخاب کنید و خوش استایل‌تر و سالم‌تر باشید!



منبع : نوزده مجله اینترنتی


تصویر بالا محصول موجود در ساخت ایرانی می باشد . لینک خرید محصول مورد نظر در ذیل است :

http://sakhteirani.ir/index.php?route=product/category&path=112_118



  • نویسنده : admin
  • منتشر شده در : خبری
  • تاریخ ایجاد : 2017-11-25
  • بازدید: 951
  • نظر : 0

تگ ها :

ارسال نظر